TERIMA KASIH SAHABAT

Saturday, February 26, 2011

KasIh SAyang Itu TErLaLu BerMAkNa...bEtUl Ke...????

14
KiSah BErMULA..... :

Di SatU seKoLAh...SEORAnG MUriD BerTanYA Pada GuRuNYa...
KetIKa Itu GuRU TErSEBut SEDang MENGaJAr mEnGENai KAsIh SAyaNG...

PELAJAR : Cikgu..!! Macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang..??? Macam mana nak kasig sayang itu berkekalan....


CIKGU : Ok.. Kamu ikut apa yang cigu suruh...
Kamu pergi ke padang... Kamu berjalan diatas rumput sambil memandang rumput didepan kamu.. Pilih rumput yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang walaupun sekali.. Bila jumpa petik rumput paling cantik tu dan bawa ke kelas...



ApABiLA PeLaJar TerSEBut PULang Ke KELas, TIada Satu Pun RumpuT Pun Di TanGanNYa...

CIKGU : Kenapa tiada rumput yang dipilih..??


PELAJAR : Tadi masa saya berjalan, saya carilah rumput yang paling cantik.. Memang ada ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik.. Maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik..tanpa menoleh kebelakang pun.. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik... Mungkin ada di antara yang belakang saya tadi  rumput yang paling cantik.. Tapi cikgu dah cakap tak boleh menoleh ke belakang semula.. Jadi tiadalah rumput yang boleh saya petik..


CIKGU : Ya....itulah jawapannya.. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang.. Jangan lah mencari lagi..mencari yang lebih baik dari itu.. Kita patut hargai orang yang berada didepan kita itu sebaik-baiknya.. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang belaku tetap dah berlaku.. Semoga kesilapan yang berlalu tidak berulang lagi.. Dan ingatlah orang yang kita sayang itu lah yang paling cantik dan yang paling baik.. Buat apa kita nak terus mencari lagi, sehingga kita akan rasa menyesal bila  sudah kehilangan dia dalam pencarian itu...

ReNUnG-reNUnGKan Lah..

** SEsUNgguhnYa Bagi Ku DirimU Ada Lah Yang TerBaiK Dan PaliNg Ku CinTa Dalam KasiH SaYang Nie.. **

.

14 Response to KasIh SAyang Itu TErLaLu BerMAkNa...bEtUl Ke...????

February 26, 2011 at 3:00 AM Reply To This Comment

tak bosan pun kalau tak de pic syaf.. :)

citer niey best..CL da bce tapi bce lagi skali :) betol ckp ckgu tu kan.. jgn cari yang lain da kalau kiter da dpat sesuatu yang baik utk kiter..hargai dy :)

February 26, 2011 at 3:07 AM Reply To This Comment

Assalam..
sye pernah dgr citeni...moral of da story,jgn memilih..:)

February 26, 2011 at 3:13 AM Reply To This Comment

CL : TerIMa KAsIh sINgGah serTa Bagi KOmen... TerIMa KSih Gak BanYAk AjarKan SYAf...

February 26, 2011 at 3:14 AM Reply To This Comment

AisYA : YUp.. bEtul Tu... JanGan MEmilih...dan JanGan ABaikan aPa Yang SEntIaSa Ada BersaMa DiSaat Susah Dan SENanG...

February 26, 2011 at 8:19 AM Reply To This Comment

sungguh bermakna entri ni..tapi, pemilihan dalam mencari teman hidup tu masih perlu..cuma jangan terlalu mengharapkan kesempurnaan daripada si dia..consider kelemahan drpd si dia sbb diri kita sendiri pon bknnya perfect sangat..

February 26, 2011 at 8:27 AM Reply To This Comment

sbb tu org slalu ckp..hargai ap yg ada, jgn nnt bile dah takde baru terhegeh2 nk cari....kan2...
kdg2 kita terlalu mencari ksempurnaan tp kadang2 kelemahan tu yg menyempurnakan hidup kita....^_^

February 26, 2011 at 8:38 AM Reply To This Comment

tak penah nak mencari.. belum sampai masanya kot.. ahakz.. nice story..

latest -
-Bila Pandangan Orang Disalah Ertikan

February 26, 2011 at 11:45 AM Reply To This Comment

mndalam mksudnya..ksimpulan, jgn la trlalu mncri ksmpurnaan,

February 26, 2011 at 2:15 PM Reply To This Comment

kita pun lahir disebabkan perkongsian kasih sayang, penting

Terkini : Akuarium Paling Kecil Di Dunia

March 2, 2011 at 3:28 AM Reply To This Comment

setuju sgt2..hargailah ape yg kita miliki seadanya

March 2, 2011 at 12:41 PM Reply To This Comment

JeJAka TerHanGat : SEGalAnYA Itu PasTi...

March 2, 2011 at 12:42 PM Reply To This Comment

MIssKIm : BERNas Dan Ada MakSud DeNGan KeKata AnDa Itu.. THanK..

March 2, 2011 at 12:47 PM Reply To This Comment

tErIMa KasIh FAriQ.., Mr KerrO..., SuFFer..., SERTa BUDak ComEl... KOmEn AnDA SenTIasa DiHarGai..

April 21, 2011 at 9:39 PM Reply To This Comment

nice2..selalu nye mcm toh la..bile dah xde baru terasa kehilangan..baru rasa kewujudan..dah xguna pon na patah balik..:)

anis follow kamoo..:)

Post a Comment