TERIMA KASIH SAHABAT

Thursday, May 19, 2011

Erti Sebuah Cinta

10

Di RenYAi MaLam...
DiSAat Kesepian MeniKam DAda..
Aku LePasKan HAraPAn Ke AwaN..
MerAngKak SebUah KehiDuPan..
BerKocAk seriBu KeHArUAn..

Kini Ku Petik PerLAhan..
Ku SEMai AkarMu Penuh KAsiH..
AGar Liuk BerbunYi MerDu...
MenGHusiR SeGala SengSaRa..

MaLam BerGanTi SiaNg..
SunYi KemBali RiaNg..
Nyanyian RinDu Ku MeLagu Kasih..
CitrA KAta Yang Kau HadiaHkan..
UmPaMa AziMAt  BerHarGa..
Dalam CinTa seLuas LaNgit Biru..

TiDak Ku PaKsa DiriMu..
Untuk MenYimPuL Kasih..
KeRanA Ku Tahu..
HatiMu SeleMbut PeLanGi...
Akan Ku PastiKan TiDak Akan TerLuka..
kErana ini Lah SAYANg Ku....

.

10 Response to Erti Sebuah Cinta

May 19, 2011 at 12:54 PM Reply To This Comment

semakin romantik kamu dari hari ke hari ye syaf..ingtkan kat sape tu?..takpe,doakan aje smoga dia blh terima kamu andai kamu menyukai dia..

May 19, 2011 at 1:29 PM Reply To This Comment

like this bro

May 19, 2011 at 2:09 PM Reply To This Comment

Saat terlintuk dedaun..
Mengikut ritmanya alam..
Merdu suara beburung..
Memecah kesunyian malam..

Kau cari.. Ruang untuk bertakhta..
Kau temui.. Peluang untuk beraja di jiwa..

Saat tergamit pelangi..
Tulusnya kau genggam..
Agar telus warnanya..
Terus kekal seadanya ia terbina..

Kau cari.. Tempat letaknya hati..
Kau temui.. Manikam yang tiada gandingnya lagi..

nukilan,
Izad AZLI Zico

May 19, 2011 at 2:38 PM Reply To This Comment

@adamzico
thank zico...

TeLah Ku temui Satun Hati..
unTuk Ku AbaDikan Dalam jiWa..
Ku TautKan Lafaz Agar MenJadi Satu..
KerAna Ku Tahu Ini Lah SaatNya...

May 19, 2011 at 2:41 PM Reply To This Comment

inilah waktunya..
kerana dedaun bakal gugur kekeringan..
inilah detiknya..
kerana salji bakal merubah landskap..
inilah musimnya..
segala kehangatan terasa begitu asyik..

kerana saat kau temui cinta sejati..
Kau akan tersenyum seberapa detik tanpa jemu..

wink!

May 20, 2011 at 2:04 AM Reply To This Comment

saat hujan turun membasahi hatimu
kau menangis kerana merasa beratnya ujian yang hadir
~SenYumLaH~
"ternyata cinta membuat kita berani
berani untuk bangun meskupun tahu kan terjatuh
berani untuk berharap meskipun tahu kan kecewa
berani menyintai meskipun tahu kan terluka
berani berusaha meskipun tahu kita tak punya apa
berani bermimpi meskipun kita tahu semuanya belum pasti"

;)

May 20, 2011 at 9:33 AM Reply To This Comment

andai lagu iramanya sepi
aku ader sedia temani

andai malam engkau sendiri
aku sedia borak disana sini

andai ada sayang pada sidia
aku sedia doakan.. agar kau bahagia

May 21, 2011 at 2:09 PM Reply To This Comment

wow!
hebat syaf mnyusun kata ye..

mana tau ati ia slembut pelangi?
pnh sentuh ia ye..
TK pnh tngok je pelangi tu..
tp dr jauh je la..
x sempt nk tenung ia dh ilang..
hehe..

May 22, 2011 at 3:21 PM Reply To This Comment

seluas mana pun cinta itu..
jika tidak dipelihara dengan baik..
ia akan hilang juga dibwah angin...

May 22, 2011 at 3:29 PM Reply To This Comment

Salam. Bijak menyusun kata, mengatur bicara. :)

p/s : sudah singgah. :)

Post a Comment