TERIMA KASIH SAHABAT

Monday, September 26, 2011

Puisi | Maafkan Aku

9

******Sebuah Puisi Untuk Seorang Kawan******


MAAFKAN AKU

Ku menyusuri pelabuhan semalam...
Untuk membilang penantian itu..
Membelah ombak resah...
Adakah nanti akhirnya..
Sekadar mengharap jawapan usang..

Maafkan aku...
Mencerna buih-buih keraguan...
Menghumban setiap harapan...
Jauh didalam lautan perasaan...
Sedangkan aku terus mengharap...
Kejujuran lafazmu...

Maafkan aku..??
MencetusKan prasangka..!!
Haruskah aku menunduk pasrah sedangkan penantian nie masih belum berakhir..
Didasar hati ini menyelak pertemuan itu..
Menjadi rindu pada kenangan itu..
Yang terlalu indah untuk dilupakan..

Maafkan aku..??
Pada dasarnya ku seakan menolak hadirmu.. 
Sedangkan kau tahu aku harus menjaga tatasusilaku sebagai wanita..
Mungkin ada sinar harapan..
Mungkin jauh ku kau tinggalkan..
Pilihan itu terletak di tanganmu..

Namun ingatlah akan satu perkara.. 
Aku akan menyayangimu selama hayatku..
Selama nafas ini terukir namamu.. Selalu..

Namun sebaliknya titis airmata jatuh berderai..
Kerna aku masih tertanya-tanya..
Apakah benar aku tercipta untukmu..??
Apakah kamu akan bisa bahagia denganku..??

Maafkan aku..??
Dengarkan aku untuk kali ini..
Mungkin ini yang terakhir kalinya..
Agar kau fahami isihatiku..
Inilah kebenarannya yang perlu ku lontarkan..
Aku rindu...


**semoga puisi ini dapat kau gunakan sebaik mungkin...agar kau terus tersenyum kawan ku...**

.

9 Response to Puisi | Maafkan Aku

September 26, 2011 at 11:57 PM Reply To This Comment

sungguh puitis kata2 dlm puisi nie..
awk mmg berbakat buat puisi..=)

September 27, 2011 at 3:57 AM Reply To This Comment

@Terbang Bersamaku
Terima Kasih... Tinta tertulis mengikut rasa...

September 27, 2011 at 10:05 PM Reply To This Comment

dlam maksud puisi ni.. tp aku pham r.. kita berkawan ni kerana Allah k

September 28, 2011 at 3:17 PM Reply To This Comment

jmputan khas dari spanar..nk patung angry birds?..tak pyah nak g beli..

http://spanarburuk.blogspot.com/2011/09/angry-birds-giveaway-by-spanar-buruk.html

September 29, 2011 at 4:05 PM Reply To This Comment

sgt tersusun setiap katanya..syabas..

October 11, 2011 at 1:09 PM Reply To This Comment

pssttt: hasil tulisan tgn sndri ke ? kalauye tamaoo copyy.. kalau tak nak copy.. hehe boleh takk :)

Anonymous
November 5, 2011 at 12:26 PM Reply To This Comment

janganlah mkau tidak memaaf kanku

Anonymous
December 18, 2011 at 11:49 AM Reply To This Comment

Sangat menyentuh kalbu...

Anonymous
June 27, 2012 at 5:23 PM Reply To This Comment

macam perli aku aku nak copy lah boleh tak

Post a Comment