TERIMA KASIH SAHABAT

Thursday, July 21, 2011

Aku Ingin Bangun Berdiri

8


Assalamualaikum...


Hari nie aku rasa sunyi sgt dan rasa boring je.... Entah kenapa lah hati aku nie rasa tertanya-tanya je... Aku rasa macam aku nie lemah sgt dah, macam owang bodoh pun ada jugak, banggang tu apa tah lagi dah memang2 sah lah ada...... Kekadang tu terfikir gak nak salahkan siapa..? aku nak tunding jari kat sape...? Kat dia, kat engkau, kat kamu, kat anda2 semua....pasti tidak kan...yang jelasnya aku yang salah... Memang aku bersalah.. Mahu je aku menjerit, laungan pada dunia nie, kenapa harus terjadi macam nie..... RASA tu hadir lagi, layak ke aku....? Aku tak layak lah.....kenapa harus aku rasa jugak.... Aku berdiri pun goyah...nak dipaku kan kat mana sedang kan masih terumbang-ambing lagi... Nak je aku tertawakan diri aku nie....padam muka aku... Hahaha..

Aku salah terlalu awal aku nyatakan hasrat..!! Aku lupa tahap aku dimana... Aku tak fikir dulu hanya mengikut hati.... Yea aku tahu RASA kasih sayang tu bukan ley dipaksa-paksa...ia hadir tanpa dipinta... Teringat aku pada pesan kawan aku... "Bro kau jangan nak berangan-angan lah...kau tu tak layak untuk merasai apa yang dikatakan CINTA..." Termenung lama jugak aku... Ada benar kata-kata dia tu....

Pesan kawan aku yang lagi seorang lain pulak kata dia... "kasihsayang dan cinta bukan ley dibuat-buat, dah dia hadir...kau terima je lah...buat apa ko nak tipu diri sendiri...yang penting hati ko jangan ko nak tipu pulak.. Ko tanya hati ko...adakah ia main-main....ko nak takut apa...dah ko rasa macam tu.... Benda ikhlas bro...pedulikan apa owng nak kata...yang penting bila ko ikhlas...ko tak akan rasa dihampa kan walaupun ko akan kehilangan.....tak payah ko nak salahkan diri sendiri...ko bertuah sebab dapat rasa itu semua.." ADessss...rasa tertampar lak muka aku dengan kata-kata kawan aku yang seorang nie...

Diam aku.... Aku nak cuba bangun....bangun untuk terus kan perjalanan kehidupan aku....yea aku bertuah kerana masih diberi kesempatan untuk aku rasa itu semua.... aku ingin terus berdiri...berdiri megah untuk aku katakan aku BAHAGIA... Aku tak mengharapkan apa-apa... Tuhan tu maha mengetahui kan.... Segala yang terjadi atas ketentuan-NYA... Aku bersyukur sangat.... Walaupun aku tahu aku bukan sape-sape bagi dia.... Cukup sekali pernah aku katakan....dan tak akan aku ulangi lagi.... Aku sedar siapa aku... Kini yang aku mahukan hanyalah untuk berdiri....meneruskan perjalanan ku.... Ingin menggorak langkah demi langkah untuk aku menuju destinasi... Kan ku lakukan yang terbaik....tanpa ada syarat... Aku biar lah tetap aku..aku tak kan jadi owang lain.... Inilah aku...

.

8 Response to Aku Ingin Bangun Berdiri

July 21, 2011 at 12:49 PM Reply To This Comment

Rasa yang datang memang x boleh dipaksa...apalagi cinta...

mencintai orang yang x mencintai kita,, pedih tapi belajar mencintai orang yang mencintai kita,, insyaALLAH bahagia...

July 21, 2011 at 1:39 PM Reply To This Comment

@mOoN

Terima kasih MooN..

July 21, 2011 at 2:19 PM Reply To This Comment

"maybe i'm not perfect. but i'm always me"

*setiap yg b'laku bersebab..sedar @ tak je ^^

Red
July 21, 2011 at 3:25 PM Reply To This Comment

Syaf, pernah dengar tak, satu cerita :

Jibril persoalkan pada Allah SWT, "kenapa Kau suka menguji dan membuat hamba hamba kau menangis, ya tuhan ku.?"

Lantas Allah SWT menjawab, "Sebab aku suka melihat hamba hambaKu berdoa ke atasKu."



So, kesimpulannya, Syaf jangan berhenti berusaha untuk bahagiakan hidup Syaf. Usaha untuk bahagiakan diri memang perlu ada. Tapi Syaf jangan lupa untuk mintak kat Dia supaya izinkan kebahagiaan tu datang, k Syaf.?


Chill ^^ .

July 24, 2011 at 12:39 PM Reply To This Comment

heheh, betul tu syaf....cinta tak boleh dipaksa....semua perasaan "wayang" takkan bertahan lame, melainkan kita ikhlas berkorban untuk paksa diri mencintai seseorng tu kan...

heheh, pape pon be as good as u can....just be uself kadang2 tak boleh pakai sbb klu u urself tu sendiri tak baik, better kita ubah jadik baik tol tak (n_n)v peace!!

July 25, 2011 at 1:50 PM Reply To This Comment

ermmm..as lelaki u kne kuat la...mane leh mcm ni...klu u da ske die but die xtrima..nk wat camne...relaz je la..tip i can give is...u lyn je die sebaik mungkin,,then u said u ske die..then die xtrima...ok fine,,u relaz jap dr die...sure die akn cri u blik...

July 27, 2011 at 1:18 AM Reply To This Comment

Uncle,

Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi ada imbas kembali. Hati remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada. - iLuvIslam

Keep being strong :)

Anonymous
November 12, 2011 at 3:45 AM Reply To This Comment

syaf...arap sabar la...maybe Allah nak bg dugaan ni kat awak..tapi mesti jika dia jodoh awak, kemana saja awk pergi, dia akan kembali kpd awk jga, jika benar dia jodoh, so.. doa, usaha dan tawakal insyaAllah bahagia akan menjelma..

Post a Comment